Hvad gør man, når kunderne forsvinder og ordrebøgerne bliver tomme? Bestyrelsesformand Tage Nielsen, som repræsenterer virksomheder på tværs af 30 brancher, gæstede CURIE Inspired tilbage i marts 2020 lige efter lock-down og gav sit bud, hvor hvad man gør i den situation.
Tage Nielsen har sine erfaringer fra blandt andet Meyer koncernen, hvor han startede som direktør 1. september 2008, hvorefter virksomheden gik i betalingsstandsning allerede dagen efter. På dette tidspunkt inkluderede koncernen 20 selskaber og 600 medarbejdere.
Tages fem bedste bud
Tages fem bedste bud på hvad du skal gøre, når kunderne forsvinder og ordrebøgerne bliver tomme er:
- Lad en (banal) todo liste. Hvad vil jeg lave den næste uges tid? Det giver ro på at skemalægge ugen ned det mindste detalje.
- Gennemgå dine produkter. Stil dig selv følgende spørgsmål: Hvad er svagheden ved det produkt, jeg har i øjeblikket? Vil jeg selv købe det, som jeg tilbyder?
- Overvej derefter hvor mange af kunderne, som er ægte loyale, og hvor mange som kun fordi det er det de ‘plejer at gøre’.
- Kig på konkurrenterne og andre brancher og lad dig inspirere af hvad andre gør.
- Skill-share. Del dine kompetencer med rund hånd for derved at gøre dig tilgængelig på markedet.
Bestyrelsesformand Tage Nielsens bedste råd til, hvad du gør når kunderne forsvinder og ordrerbøgerne bliver tomme.